Een icoon voor de doe-het-zelf'er
We hebben Mooivakonderwijs geholpen met het opzetten van een herkenbaar merk en het bereikbaar maken van de vele variatie aan vakscholingen en cursussen bij een breed publiek. Het resultaat is een nieuw platform voor de hobby, amateur & professionele klusser om je skillset verder uit te breiden.
Strategie
Klus & bouw onder een dak
Om het zowel van binnen als buiten de organisatie overzichtelijker te maken, is er een scheiding gemaakt tussen Het Ambachtshuis en het nieuwe merk Mooivakonderwijs. Zo is er nu een plek voor alle vakscholingen voor de hobbyist, de amateur en de professionele bouwers. Om de transformatie vlekkeloos te laten verlopen is er rekening gehouden met een overgangstraject zodat huidige cursisten gemakkelijk de weg kunnen vinden naar het nieuwe domein. Het resultaat is een nieuw merk dat kan gaan bouwen aan de klussers en bouwers van de toekomst!
Identiteit
Een icoon op gebied van vakscholing
De identiteit is een samenkomst van visuele keuzes die al zijn bepaald in de strategie. Vakscholing is namelijk een duurzame investering in jezelf, vandaar de kleur groen. De secundaire kleuren zijn ontstaan vanuit de gedachte aan het materiaal waarmee wordt gewerkt. Een andere belangrijke factor is de beeldstijl. Zo zie je bijvoorbeeld op afbeeldingen dat mensen aan het werk zijn, of de gezelligheid van een groep cursisten symboliseert. Kortom, over alles is nagedacht en al deze stijlkeuzes komen terug de brand manual.
Grafische producten
Consequentie in alle online en offline uitingen
Na het succesvol opzetten van de identiteit zijn we een vaste grafische partner voor Mooivakonderwijs geworden. Dat betekent dat we ondersteunen bij alle uitingen op zowel online als offline gebied. Op deze manier wordt de identiteit op alle fronten bewaakt om het merk zo herkenbaar en sterk mogelijk te maken voor de doelgroep.
Het belangrijkste grafische product is de custom website die we hebben ontworpen. Omdat er vele cursussen aangeboden worden is het belangrijk dat alles gemakkelijk vindbaar is en de potentiële klanten voldoende informeert. Een custom website was hiervoor de juiste oplossing, vooral omdat er een live migratie (koppeling) is gemaakt met het management systeem Coachview. De website van Mooivakonderwijs kun je hier bezoeken.
Er zijn verschillende kanalen waar nieuwe cursisten vandaan komen. We hebben Mooivakonderwijs geholpen bij het opzetten van social media beelden en het ontwerpen van verschillende advertenties. De advertentie campagnes zijn op verschillende niveaus opgezet en ontworpen om te kijken waar de doelgroep de beste klik mee heeft. Op deze manier wordt er extra verkeer naar de website gebracht zodat er iedere dag meer cursisten zelf aan de slag kunnen met het klussen en verbouwen van hun droom!
In de loop van de tijd zijn er steeds meer grafische print producten ontworpen. Denk aan certificaten, cadeaukaarten, briefpapier, visitekaartjes, presentatie mappen, etc. Vanwege de uitgebreide Brand manual is het gemakkelijk om ook in de toekomst uit te breiden met magazines, brochures en ander promotiemateriaal.