Ontmoet MODUBO. Een nieuw merk voor complete bouwoplossingen
Maak kennis met MODUBO. Een nieuw bouwbedrijf met echt aanpakkers. MODUBO biedt complete bouwoplossingen voor de gebouwde en nog te bouwen omgeving. Met een focus op modulair & duurzaam bouwen, biedt dit uitkomst voor de twee grote vraagstukken die in de bouwsector zeer actueel zijn, namelijk: (1) de nijpende woningnood in Nederland en (2) de immense verduurzamingsopgave. Samen ontwikkelden we een innovatief en herkenbare bedrijfsuitstraling met een sterke strategie, een nieuwe bedrijfsnaam en een unieke huisstijl.
Strategie
Het nieuwe bouwen
MODUBO is de uitkomst van het samenbrengen van twee bedrijven, namelijk aannemersbedrijf ‘Laarakkers & Wijnhoven’ en specialist in prefab ‘E&B Systeembouw’. Om een sterk gecombineerd en nieuw aanbod te ontwikkelen, zijn we samen gaan onderzoeken wat de essentie van het nieuwe merk daadwerkelijk is. De uitkomsten en doelen uit de brainstormsessies zijn doorvertaald naar een nieuwe strategie voor MODUBO. Denk hierbij aan het aanbod, het merkverhaal, positionering, merkwaarden, missie, visie en een tone of voice. Alle ingrediënten om zo sterk en essentieel mogelijk te communiceren met de doelgroep.
Modulair, Duurzaam, Bouwen
De nieuwe bedrijfsnaam MODUBO is een samenkomst van 3 belangrijke pijlers. Modulair. Duuzaam. Bouwen. Modulair - vanwege het specialisme in prefab onderdelen om efficiënter te bouwen en de woningnood tegen te gaan. Duurzaam - om een oplossing te bieden voor de verduurzamingsopgave. Bouwen - door traditionele bouwmethoden in te zetten naast prefab om ook kwalitatief maatwerk te kunnen bieden.
De naam MODUBO is tijdens het traject op meerdere vlakken getest om de vindbaarheid van dit nieuwe merk zo optimaal mogelijk te maken.
Identiteit
Een huisstijl met een sterke fundering
Voor de nieuwe huisstijl van MODUBO is er gekeken naar alle aspecten die komen kijken bij de merkuitstraling. Logo, kleur, lettertypes, grafische vormen, patronen, illustraties en fotografie. Alle huisstijl regels zijn verzameld in één alles omvattend huisstijlhandboek. Dit vormt de basis voor alle grafische producten zodat de huisstijl tientallen jaren gemakkelijk gehandhaafd kan worden.
Grafische producten
Een uniek en 'custom code' webdesign
Om de lancering van dit nieuwe merk vlot te laten verlopen, is deze 1.0 website op korte termijn live gegaan. Hierbij heeft de homepagina alle noodzakelijke informatie gekregen. In de tijd dat klanten het merk alvast leren kennen, wordt er gewerkt aan de achterzijde aan de volledige 2.0 website. Daarnaast is er rekening gehouden met een overbruggingstijd. De oude websites zijn namelijk nog live, maar dankzij pop-ups worden klanten op de hoogte gebracht van het nieuwe merk MODUBO. Zo weten ook oude vertrouwde klanten hun weg te vinden naar de nieuwe omgeving. Je kunt de website bezoeken via deze link www.modubo.nl
Unieke busbestickering en bewegwijzering
Altijd een professionele presentatie
Voor de medewerkers is er een powerpoint presentatie template ontworpen. Deze bevat verschillende slides die aansluiten bij de huisstijl richtlijnen van het bedrijf. Zo kan elke medewerker in rap tempo een kwalitatieve en professionele presentatie opzetten.