Services

Word een icoon binnen je sector. Waar kunnen we je mee helpen?

    • Onderzoek
    • Aanbod
    • Positionering
    • Concepting
    • Spreektoon
    • Naming
    • Customer Journey
    • Logo
    • Kleur
    • Typografie
    • Grafische Elementen
    • Beeldstijl
    • Brand boek
    • Website
    • Print
    • Signing
    • Publicaties
    • Social media
    • Advertenties
Strategie

Strategie

Een echt genie, start met een strategie.

  • Om een product of dienst te verkopen moet je goed inzichtelijk hebben wat je verkoopt, wat het kost en welke randvoorwaarden dat het heeft. Zowel voor B2B als voor B2C. Een overzicht zorgt ervoor dat je het eenvoudiger en directer kunt aanbieden op bijvoorbeeld je website of via andere kanalen. Ook wanneer bedrijven gaan fuseren kan een herindeling van diensten of producten erg veel inzicht geven. Wat wordt het nieuwe aanbod en onder welke categorieën gaat het vallen. Heeft jouw organisatie al een gedetailleerd overzicht?

  • Een veelgebruikte manier die wij hanteren om je te positioneren met je merk is het gebruik van archetypes. Het geeft een persoonlijkheid aan je merk. Neem bijvoorbeeld de hero (Nike), de avonturier (The North Face), de allemansvriend (Ikea), de creator (Lego) of de magiër (Disney). Elk archetype is te relateren aan gedragskenmerken en eigenschappen. Wanneer je weet welk archetype bij je hoort, wordt het communiceren met je doelgroep een stuk eenvoudiger! Weet jij welke persoonlijkheid hoort bij jou bedrijf?

  • Elk sterk merk weet heel goed wat ze uniek maakt en wat hun inspirerende merkverhaal is. Het verhaal van het merk, samen met de merkbelofte maakt het concept. Welk verhaal probeer jij over te brengen naar je doelgroep?

  • Hoe spreek je met je doelgroep? Samen zetten we de richtlijnen op over de spreektoon van je bedrijf, product of dienst. Communiceer je in het engels of nederlands? Hou je het luchtig of spreek je met een serieuze toon? Ga je informeren, adviseren, enthousiasmeren of heb je een ander communicatiedoel? De richtlijnen die hierin worden bepaald maken het eenvoudiger om gerichte content te maken voor je doelgroep. Weten hoe we dit voor jou kunnen inzetten?

  • Jezelf onderscheiden van je concurrentie, begint al bij je naam. We helpen je om die unieke naam te vinden. We starten met een brainstorm, maken een selectie en doen onderzoek naar de beschikbaarheid. Er te laat achter komen dat je naam al in gebruik is of dat je doelgroep het steeds verkeerd schrijft of uitspreekt kan namelijk grote gevolgen hebben op je herkenbaarheid! Kunnen we jou hiermee helpen?​

  • Letterlijk vertaald, de reis die je klant doormaakt. Weet jij via welke kanalen je huidige klanten binnen komen en waar eventueel nog kansen liggen? Met een customer journey brengen we in kaart welke contactmomenten en beslismomenten er voorbij komen bij je doelgroep. Heeft jouw organisatie hier al inzicht in?

Ons doel is om jouw merk onderscheidend en onvergetelijk te maken. Dat doen we door je bedrijf of organisatie een persoonlijkheid te geven. Een relatie bouw je namelijk van twee kanten op. Je eigenschappen, de manier van communiceren en de houding die je aanneemt zijn daarin van groot belang. De strategie die we samen ontwikkelen vormt de basis voor je identiteit.

Vrijblijvend strategie gesprek →
Identiteit

Identiteit

Een uitstraling die eenvoudig te herkennen is

  • Een kleur of kleurcombinatie kan soms nóg herkenbaarder zijn dan een logo. Het is dus erg belangrijk om hier goede keuzes in te maken. Binnen een kleuronderzoek houden we rekening met online en offline kleuren zodat deze zo min mogelijk afwijken van elkaar. Ook kunnen we vroegtijdig rekening houden met RAL-kleuren of specifieke druktechnieken zodat jouw bedrijfskleur overal herkend komt.

  • Binnen elke identiteit nemen we altijd minimaal 2 lettertypes mee. Een designer font en een systeem font. Zo kunnen ook je collega’s die werken in Excel, Word en andere programma’s je bedrijfsuitstraling doorvoeren. Benieuwd hoe we dat doen?

  • Grafische elementen kunnen je uitstraling helpen om nog herkenbaarder te worden. Denk aan icoonstijl, illustratiestijl en andere vormen of vlakverdelingen.

  • Gebruikt jouw organisatie veel foto- en videografie? Dan kan een beeldstijl helpen om al je foto’s en video’s in één lijn te krijgen met elkaar. Extra handig wanneer je verschillende foto- en videograven inschakelt.

  • De reden om een brand manual te hebben is simpel. Ervoor zorgen dat iedere werknemer of partner bijdraagt aan het juist communiceren van je bedrijf naar je publiek. Zowel visueel als verbaal, want de juiste manier van herhalen zorgt voor herkenning. Kan jouw bedrijf wel een brand manual (ook wel huisstijl handboek genoemd) gebruiken of is deze niet meer up-to-date?

Om de herkenbaarheid en vindbaarheid te vergroten, helpen we met het ontwerpen van een iconische uitstraling. Na een identiteit fase ben je in bezit van een logo, kleurenpallet, lettertypes, beeld elementen, etc. Je kunt zelf kiezen hoe uitgebreid we dit aanpakken. Alle elementen worden verzameld in het brand manual. Een document waar al je medewerkers alle stijlkeuzes gemakkelijk terug kunnen vinden. Handig toch?

Vraag een offerte aan →
Producten

Producten

Één stijl in al je online & offline grafische uitingen

  • Van concept tot ontwerp en productiebegeleiding kunnen we ondersteunen bij alle grafische print producten. Denk aan offerte/facturen, een volledige stationery, etiket ontwerp of andere gedrukte uitingen.

  • Is je wagenpark toe aan een nieuwe uitstraling? Wil je je nieuwe logo op je gevel of heeft je bedrijfspand toch wat bewegwijzering nodig? Wij verzorgen het voor je.

  • We ontwikkelen templates in Word, Powerpoint en andere programma’s zodat je collega’s gemakkelijk documenten kunnen opmaken binnen de huisstijl. Het gebruik van templates scheelt niet alleen tijd, maar vergroot ook de herkenbaarheid van je merk! Wat voor templates zou jouw organisatie goed kunnen gebruiken?

  • We ontwerpen verschillende jaarverslagen, rapporten over duurzaamheid, magazines en andere publicaties. Ook grafieken en andere visuele weergaves kunnen naar wens worden toegevoegd. We laten je graag enkele eerder gemaakte publicaties zien tijdens een kennismaking.

  • Maak jij voor elk bericht een nieuw ontwerp of werkt je team met templates? Social media templates zorgen ervoor dat je sneller berichten kunt opmaken en dat alle posts dezelfde stijl communiceren. Weten hoe we dit aanpakken?

  • Een advertentiecampagne kan helpen bij je verkopen of het vergroten van je herkenbaarheid. We kunnen op verschillende formaten zowel statische als geanimeerde advertenties ontwerpen.

Zie ons als je grafische partner. Wij kunnen je helpen met al je online en offline ontwerpen en producten. We ontwerpen een custom website voor je, verzorgen je print producten en creëeren templates in verschillende programma’s zodat je collega’s prachtige documenten kunnen opmaken binnen de huisstijl. Zo zijn al je bedrijfs uitingen consistent in alle vormen en zal je publiek je altijd herkennen. Benieuwd hoe we jou organisatie hiermee kunnen helpen?

Vraag een offerte aan →
Ontvang onze brochure met prijsindicaties

Ontvang onze brochure met prijsindicaties

Naar welk emailadres mogen we hem sturen?

Verzonden!
Je ontvangt hem zo in je inbox.

Niet aangekomen? Stuur dan een mail naar hello@antigif.nl, dan sturen we je hem alsnog toe.